ellenbreedveld.reismee.nl

Sawadee ka Thailand!

Hee lieve allemaal,

Zo ik zit op het vliegveld te wachten op mijn vlucht naar Vietnam. De 5 weken Thailand zijn voorbij gevlogen. Op 1 januari kwam ik aan in Bangkok waar ik na 2 maanden weer bekenden zag en met Ir en An kon knuffelen! De dag erna kwamen ook de broer van Anna en een vriendin van hen aan en met z’n 5en hebben we de eerste paar dagen doorgebracht.
Voor mij was het alsof ik na Nepal weer een beetje in de westerse wereld was aangekomen, terwijl het voor anderen wel even wennen was. Tuurlijk is het druk in Bangkok, maar het verkeer heeft weer regels, er bestaan stoplichten en gewone, goede wegen. Ik miste de chaos van Kathmandu ergens wel:)

Uiteraard hebben we als een echte toerist Bangkok verkend met de beroemde Co van Kessel Fietstour die élke Nederlander hier doet, gegeten op de drukke maar gezellige Khoa San Road en natuurlijk hebben we een Skybar bezocht met prachtig uitzicht en lekkere cocktails. Na een paar dagen hebben we de nachtbus naar Chiang Mai genomen (het noorden). Ook dat was een wereld van verschil met Nepal, het leek wel een 5-sterrenhotel met verstelbare stoelen, dekens, airco, WiFi en een TV (die het helaas niet deed maar ach voor het idee alleen al haha).
In Chiang Mai hebben we een hele leuke kookworkshop gevolgd en kregen het receptenboekje mee dus wie weet, wordt thuis vast vervolgd! Ook zijn we naar de sticky waterfalls geweest, watervallen die je zelf kon beklimmen, heel vet!
Onze reis vervolgde richting Pai waar we 5 heerlijke dagen zijn geweest en alle hoogtepunten gezien hebben. Hierna vlogen Ir en An naar het zuiden en ben ik nog naar Chiang Rai geweest en de bekende, prachtige witte tempel bezocht. Terug in Chiang Mai nog een tour gedaan door een prachtig nationaal park, met watervallen, Pagoda’s en het hoogste punt van Thailand!

Halverwege januari heb ik het vliegtuig naar het zuiden genomen en mijn eerste stop was Khao Sok. Dit is echt het mooiste wat ik hier in Thailand gezien heb. Het is net alsof je in Expeditie Robinson zit (maar dan ietsjes luxer haha). De natuur is zo indrukwekkend mooi! Met een bootje vaar je langs uitstekende rotsen in het water, vervolgens een prachtige tour door de jungle en een spannende trip door grotten (met heeeele grote spinnen) waarbij het water tot je kin kwam. Het was een hele bijzondere ervaring met uitzichten die ik nooit meer ga vergeten. Het eten was heerlijk, maar na 2 dagen zowel als ontbijt, lunch en avondeten rijst voorgeschoteld te krijgen heb ik toch wel genoten van een lekkere pizza. Ook mijn eerste echte flinke regenbui weer gehad, na 2,5 maand toch wel even schrikken! Inmiddels weer helemaal aan gewend en hier is het alleen maar lekker dat het soms wat afkoelt.

Na mijn avontuur in Khao Sok ben ik naar Koh Tao gegaan, een wat kleiner eiland aan de westkant van Thailand. Hier heb ik mijn duikbrevet Open Water gehaald! Het duiken vond ik de eerste dag erg wennen en een beetje spannend, vooral omdat ik gewoon niet gewend was om op die manier te ademen, het voelt een beetje alsof je door een groot rietje ademt. Na de eerste twee dagen van allerlei praktische dingen oefenen in de zee (mondstuk in/uit, masker af, uitrusting uit onder water etc.) kon het echte duiken beginnen en dat was heel erg gaaf. Uiteindelijk tot 18 m diep geweest! Het zicht was niet altijd goed, wat erin resulteerde dat ik met snorkelen meer dieren gezien heb, namelijk een heleboel mooie visjes, schildpadden en zelfs een haaaai! Nog een aantal dagen lekker niks gedaan op het strand, kortom een tof eiland!

Tot slot ben ik weer teruggekomen in Bangkok, heb ik nog een dagje Ayuttaya verkend op de fiets en verder even wat uitgerust.
Overal hele leuke, lieve mensen ontmoet van wie je helaas ook weer afscheid neemt omdat iedereen zijn eigen weg vervolgd. Mijne gaat nu naar Vietnam, mijn laatste bestemming! Ik ben heel benieuwd, ik vlieg op Hanoi om eerst het noorden te verkennen en vervolgens naar beneden te reizen en te eindigen in Ho Chi Minh waar ik op 3 maart richting Nederland zal vliegen en daar 4 maart aankom. Het schijnt aardig koud te zijn in het noorden van Vietnam (10 gr. In Hanoi en nog minder in Sapa). Jaaa ik weet dat het in Nederland nog kouder is, maar ik heb dus net bijna al mijn warme kleding terug mee naar Nederland gegeven haha dus ik ben benieuwd!

Dikke knuffels vanuit Thailand voor jullie allemaal!

Liefs Ellen

Reacties

Reacties

Aafke

Heerlijk weer om te lezen lieve El! Geniet er nog van.

Baukje

Ellen, wat zie je er goed uit! Nog een goed vervolg van je reis!?

Ireen

Wat fijn om weer te kunnen lezen hoe het met je gaat, wat je allemaal ziet, waar je van geniet. Dat Vietnam je ook maar hele mooie dingen mag gaan brengen. Ik kijk uit naar je weer live te zien. Hele dikke kus. En genieten maar weer!!!!!???

Annelies

Joehoe, super leuk om te lezen!! Enjoy Vietnam!

Maaike

Ellen, mooi verslag over Thailand! Grappig te lezen dat je meer dieren met snorkelen gezien hebt (stiekem wel een beetje blij dat ik ben gaan snorkelen;)).
Geniet nog lekker in Vietnam en leuk dat ik een paar dagen met je opgetrokken ben!
Have fun. X

Peter

Heeee Ellen,

Weer een mooi verhaal geschreven. Volgens mij had je beter eerst naar Vietnam kunnen gaan en dan Thailand hahaha, als je het hebt over temperaturen en kleding ?.
Goeie vlucht en heel veel plezier in Vietnam ☀️?

Gera

Mooi verhaal net of we even bij je zijn en wat een indrukken in een korte tijd.
Geniet no van je laatste 4 weken.

Tante Anneke

Fijn je verhaal weer gelezen te hebben.wat heb je al veel meegemaakt. Goede tijd verder
Groetjes

Lieke

Klinkt heerlijk El! Heel veel plezier in Vietnam (klein beetje jaloers) X

Kitty

Wat is het leuk om jou te volgen. Wat een avontuur! Wij genieten op afstand met je mee.

Mama

Leuk hoor! Zo horen we toch nog nieuwe belevenissen :-)

annette

Hey leuke Ellen!
Voor eht eerst een berichtje op je blog, maar ik denk regelmatig aan je hoor!
Wat een mooie foto's en wat een avonturen beleef je. Zo dapper, hoe je daar van alles onderneemt!
Je zult wel een wandelend verhalenboek zijn als je straks terugkomt! Geniet nog van je laatste weekjes. Maar het zal straks ook wel gaan kriebelen als je kunt aftellen om weer naar huis te gaan, haha!
liefs hoor!
Annette

Maartje van Herk

Hoi Ellen,
Wat fijn weer over je belevenissen te lezen . Volgens mij maak je heel wat mee . En zelfs je duikbevret gehaald ! Knap hoor 18 mtr onderwater.
Wens je een mooie tijd toe in Vietnam en een bijzondere verjaardag op 11 febr. Kan niet iedereen zeggen he dat je 25 ste verjaardag hebt gevierd in Vietnam . Groetjes Maartje

Tante Yvonne

Lieve Ellen, gisteren hadden we je nog aan de lijn en vandaag alweer dit mooie verhaal over Thailand. Leuk om zo 'n beetje met je mee te reizen. Ik kom nooit zo ver, maar op een of andere manier heeft Thailand altijd 'n soort van mysterieuze aantrekkingskracht gehad. Wellicht heb jij dat ook gevoeld. Het ziet er op jouw foto's in elk geval super-mooi uit. En nu nog 'n aantal weken Vietnam, ook 'n land met een bijzondere geschiedenis. Geniet nog van heerlijke weken en alle interessante en leuke dingen, die je nog gaat doen. Veel lieve groetjes van ons !

Jacolien Gorissen

hoi Ellen , wat een belevenis. Ik wens je nog een paar fijne weken toe.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!