ellenbreedveld.reismee.nl

Ho Chi Minkukel

Lieve allemaal,

Even snel een update van mijn kant. Zoals een groot aantal van jullie al weten heb ik even een klein uitstapje gemaakt en een aantal dagen in het ziekenhuis gelegen hier in Ho Chi Minh. Ik was van mening dat de Vietnamese zorg ook maar eens goed getest moest worden.. Zo jammer, ik had nog een paar dagen om mijn reputatie hoog te houden en dat ik heel zou terugkomen van mijn reis, maar helaas op het laatste moment toch nog mislukt. Al is het dit keer écht iets waar ik helemaal niks aan kan doen, gewoon dikke vette pech.

Maandagnacht kreeg ik opeens enorme buikpijn, kon niet liggen/zitten/staan, nog nooit meegemaakt. Omdat ik al een poosje niet fit was en om het thuisfront wat gerust te stellen toch in de ochtend maar naar het ziekenhuis gegaan. Ik moest eerst heel lang wachten op een afspraak, daarna ging het allemaal heel snel. De arts dacht direct aan een blinde darmontsteking (met als DD. nieren/diverticulitis voor de medisch geïnteresseerden onder ons hihi), bloedtesten etc. en CT volgden. De CT gaf aan dat er een hoge verdenking op beginnende appendicitis was. Uiteindelijk moest ik naar de spoedeisende hulp omdat het ziekenhuis sloot. Daar twijfelde de chirurg aan de diagnose (hij dacht aan een urineweginfectie) en moest ik een nachtje blijven. Dag erna verbeterde er niks, verschillende artsen langs geweest en onderzoeken gehad. Uroloog was er zeker van dat het geen UWI was (en ik ook, know the feeling en leek er totaaaal niet op) en uiteindelijk hebben ze met z’n drieën nog een keer goed naar de CT gekeken en kwamen tot de conclusie dat het wel degelijk appendicitis was en besloten te opereren. Verwarring was doordat mijn blinde darm meer naar het midden lag dan “anatomisch” normaal is. Direct die avond nog onder het mes, narcose was geen pretje maar alles is wel goed gegaan gelukkig.
Daarna wel flink beroerd geweest, 2 volle nachten geen slaap en te weinig pijnmedicatie eist toch wel zijn tol. Achteraf bleek dat ik 3 x per dag zo nodig 500 Mg paracetamol kreeg waar je in Nederland 4x per dag 1000 Mg krijgt en zelfs ibuprofen o.i.d. er nog bij.
Verder was het ziekenhuis prima (natuurlijk op gelet van te voren), schoon, goede zorg, lieve verpleging maar de taalbarrière was erg lastig. Gelukkig bestaat er Google Translate!

Op vrijdag kwam nog een veel grotere teleurstelling, toen ik redelijk blij de verzekering ging bellen dat ik ontslagen zou worden vertelden ze mij dat ik minimaal 5 dagen niet mocht vliegen en dat ik dus niet zoals gepland vandaag naar huis zou vliegen. Dit kwam redelijk hard aan, want na alles van de laatste week, de opname, het alleen zijn, was ik er toch wel echt klaar mee en ik wil gewoon heel graag naar huis naar mijn lieve vriend, familie en vrienden.
Maaaar goed het is niet anders en ik moet nog even doorzetten. En dat gaat vast goedkomen!
Ik heb mijn hostel maar verwisseld voor een hotel om wat bij te komen en aan te sterken en niet een kwartier te hoeven lopen voor eten want dat kan ik nog niet :)
Ik merk dat het sinds vanochtend iets beter gaat, ik weer geslapen en de juiste pijnmedicatie doet wonderen. Ben nog wel zwak en door de pijn gaat alles alsof ik 80 jaar ben maar stapje voor stapje vooruit. Ik begrijp wel beter hoe belangrijk fysiotherapie (ademen en bewegen) is dus dat is nog een klein voordeeltje ;)
Nog even een paar dagen herstellen en doorzetten en ik hoop uit de grond van mijn hart dat ik maandag wél mag vliegen en jullie allemaal weer dikke knuffels kan geven.

Maar veel belangrijker, waarom ik dit eigenlijk schrijf!! Ik heb de afgelopen dagen super veel lieve berichtjes binnengekregen en jullie steun doet me echt heel goed. Ik heb nog niet de energie gehad om overal persoonlijk op te reageren: sorry! Ondanks dat helpt het me wel erg! Ik hoop dat binnenkort te kunnen doen maar ondanks dat ben ik heel blij met en dankbaar voor al jullie steun en lieve woorden, doet me goed!

Ik hoop jullie heel snel in het echt weer te kunnen omarmen!

Liefs en een hele dikke knuffel van El

Ps. Thuis volgt nog wel een keer de blog over Vietnam


Reacties

Reacties

Aafke Ouwerkerk

Haa lieve Ellen!
Blij iets van je te horen. Heb veel aan je gedacht de laatste dagen! Sterkte nog even en straks heerlijk naar huis! Liefs

Jacolien

Hoi Ellen, wat fijn van je te horen :) Wat een pech ! Via je moeder werd ik op de hoogte gehouden. Niet fijn dat je zo weinig pijnstilling kreeg... Hoop met jou dat je snel naar huis kunt vliegen om thuis aan te sterken ! Nog "effe" op je tanden bijten .. We denken aan je en wensen je sterkte ! Groetjes uit Barneveld van Henk en Jacolien

Tante Yvonne

Na alle minder fijne berichten over pijn en operatie ??is het heerlijk om dit bericht nu te lezen. Voor jou (en ook wel 'n beetje voor ons) is het jammer, dat we nu morgen Hello Goodbye missen op Schiphol✈️, maar belangrijk is, dat je je snel beter gaat voelen, dus zet 'm op ! We zien je binnenkort gezond en wel terug in Nederland??. Veel goede wensen en lieve beterschapsgroetjes van ons?.

Marjan

Nog ff volhouden!! Enne een voordeel wanneer je wat later thuiskomt, het is hier in Nederland dan ook weer wat warmer.................. Sterkte!!!

Melinda Pater

Hee lieve Ellen! Wat naar om te lezen zeg, zo ver weg in een ziekenhuis is echt geen pretje. Heel veel beterschap, je bent een doorzetter ??

Tante Anneke

Lieve Ellen
Fijn dat het wat beter met je gaat hopelijk mag je nu snel naar huis om verder op te knappen
Heel veel liefs. Sterkte hoor

Ireen

Dag lieverd, wat ben je toch een bikkel. En zo fijn dat het weer ietsjes beter gaat. Tja, en idd wat tante Yvonne schrijft: helaas voor Hello Goodbye ??maar dat doen we dan op een ander moment. Ik blijf lekker berichtjes sturen en verwacht niks terug hoor. Je blijft in mijn gedachten. Dikke zoen.????????????❄☃️

Kitty

Wat sneu om te lezen. Ik kan mij voorstellen datje je Rémy voelde. Gelukkig kan je snel naar huis! Wat een ervaringen heb jij opgedaan! Fijne terug reis naar ons koude kikkerlandje?

Peter

Heeeee Ellen,

Fijn weer van je te horen en dat het weer wat beter gaat en nog bedankt voor je felicitatie voor mijn verjaardag vandaag ??? Dat je daar toch nog aan gedacht hebt, toppie meid. Hoop dat je snel opknapt en dan inderdaad lekker naar huis naar je familie en alle anderen.
Goeie reis en tot gauw ??✈️?☀️?‍♂️?

Nischal Sapkota

Take allots of care , ellen ..
wishing for your speedy recoveery

Gerald

Wat jammer dat er een operatie nodig was, maar wel fijn dat ze in Vietnam toch kundig zijn :-) In ieder geval blij om te zien dat je humor alweer een beetje terug is ondanks dat de pijn nog niet weg is. Sterkte en beterschap voor de komende dagen ook weer en hopelijk weer snel terug in Nederland. Goede reis terug:-)

tante Gera

Ha die Ellen fijn dat het achter de rug is en sterkte en hopelijk maandag goede reis groetjes

Baukje

Ik lees je humor weer in je verslag! Goed teken. Je hebt het ergste gehad, het kan alleen maar beter gaan worden. Veel aan je gedacht, best moeilijk voor je zo alleen in het ziekenhuis . Super knap hoor, nu maar bijkomen en uitkijken naar het weerzien met je lieve thuisfront.

Christa

Hi kukel, wat fijn dat het weer beter gaat. Nog even volhouden en dan kun je weer in het Nederlands kletsen. Lekker elke dag een ommetje maken en goede reis naar huis gewenst. Je KUNT het!! Lieve groet.

Oom HANS

Hai Ellen, Fijn dat je weer wat op knapt. Jammer voor je om je mooie reis zo af te moeten sluiten.
Goeie terugreis, ik zoe je op de verjaardag van je pa.
groetjes oom hans en tante suzan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!