ellenbreedveld.reismee.nl

Het is zover!

Heee lieve allemaal,

Het is zover: ik ben klaar voor mijn avontuur in Azië! De afgelopen maanden heb ik mij voorbereid op mijn reis, alle vaccinaties zijn inmiddels binnen, visa zijn geregeld, tickets zijn geboekt! Vorige week donderdag heb ik mijn laatste werkdag gehad en in het weekend heb ik al mijn spullen (en misschien wel een hele hoop overbodige zooi) verhuisd en mijn kamer leeggehaald, eerste gekke momentje! Afgelopen week heb ik afscheid genomen van een heleboel lieve vrienden en familie. Soms best een beetje emotioneel, maar ik voel me ook heel dankbaar voor alle lieve mensen om mij heen. Ik weet zeker dat ik jullie ga missen, maar 4 maanden zijn zo voorbij en dan kunnen we weer heerlijk knuffelen.

Mijn tas is inmiddels ingepakt, wat nog een hele uitdaging bleek.. Uiteindelijk is zelfs tot mij ook wel doorgedrongen dat 5 mascara’s, 4 make-up removers en 2 paar slippers toch net iets teveel van het goede was. Just kidding, ik overdrijf.. End of story: het is gelukt!

Vrijdagmiddag word ik door mijn ouders, Judith en Sietse naar Schiphol gebracht en vlieg ik richting Nepal. Ik heb een tussenstop van 9 uur op Qatar, waar ik de nacht mag overleven om de volgende ochtend richting Kathmandu te vliegen en rond 16:00 aan te komen. Daar zal ik opgehaald worden, dus dat scheelt weer een hele hoop uitzoekwerk naar mogelijke taxi’s etc.

De eerste 5 weken zal ik vrijwilligerswerk gaan doen in het algemene ziekenhuis van Kathmandu op de afdeling fysiotherapie. Gedurende deze tijd verblijf ik in een gastgezin. Leuk om zo echt de Nepalese cultuur mee te krijgen! Na deze eerste weken ga ik nog 3 weken reizen in Nepal om vervolgens op 1 januari naar Thailand te vliegen, waar ik samen met Iris en Anna Bangkok onveilig ga maken! Op 3 februari ga ik door naar Vietnam om uiteindelijk (wil ik nog helemaal niet aan denken) op 3 maart terug te vliegen naar Nederland waar ik op zondag 4 maart weer op Schiphol hoop te landen.

Ik ga proberen jullie af en toe op de hoogte te houden d.m.v. deze blog en af en toe wat foto’s te plaatsen zodat jullie mee kunnen genieten. Ik weet nog niet hoelang ik dit vol ga houden, want ik wil de komende tijd ook proberen meer tot rust te komen (echt een uitdaging voor mij zoals de meesten van jullie wel weten haha) en minder met social media bezig te zijn. Ik heb geen idee hoe het gaat lopen, dus hou de verwachtingen laag dan kan het alleen maar meevallen :)

Ik heb er enorm veel zin in: ik ga enorm genieten, leren van andere culturen, opgaan in de natuur: kortom een geweldig nieuw avontuur! Natuurlijk vind ik het spannend, maar ik weet zeker dat het goed komt, dat ik veel ga leren en dat ik terugkom met een heleboel mooie ervaringen.

Liefs en een dikke knuffel, Ellen

Reacties

Reacties

Aafke

Leuk, El! Ik ga je volgen. Succes met rust nemen(herkenbaar probleem;)) en geniet van deze ervaring!

Stefanie

Lieve Ellen. Je gaat een geweldige tijd tegemoet :) xxx Stefanie

Ireen

Dag lieverd, natuurlijk ga ik je volgen. Een beetje een déjà vu in het klein en van ongeveer 100 jaar geleden, maar vind het zó gaaf. Ik reis in gedachten met je mee en waar je ook bent, je bent in mijn hart. Dikke kus.

Baukje

Ik geniet nu al van je verslag! Leuk hoor, we denken aan je!

Dorien

Jaa geniet er van lieve El!

Kitty

Wat een geweldige uitdaging! Geniet er van. Ik ben benieuwd naar de verhalen en foto’s

Wilma

Wat een prachtige uitdaging! Goede reis en geniet er van!

Hetty Nicolai

Ellen heel veel plezier. Wat een uitdaging zeg.

Marleen Blanken

Lieve Ellen,
Enorm veel plezier de komende maanden in Azië.
Super leuk en stoer dat je het gaat doen.
Geniet van de herinneringen die je gaat maken.
Liefs,
Marleen

Marthe Wijnbergen

Lieve Ellen, heel veel plezier in die prachtige landen!! Geniet ervan en doe voorzichtig ?

Sanne Melis

Lieve Ellen, wat geweldig en stoer dat je dit gaat doen!! Heel veel plezier en succes!

Linda

Goede reis Ellen! En geniet met volle teugen van Azië! Prachtig!

mama

We zijn ongelooflijk trots op je dat je aan zo'n bijzondere reis en avontuur gaat beginnen! We volgen je op de voet natuurlijk!! Veel liefs en heel veel dikke knuffels

Anneke Breedveld

Wat een plannen wel een uitdaging dikke knuffel

Gera Breedveld

Ellen uiteraard ga ik je volgen. Heel veel reis plezier

Mijndert

He Breedje , wat leuk om te lezen en vooral ook dat je je weg al aardig weet te vinden.Ik ga je volgen hoor! :) Veel plezier,
gr Mij

Wieke

Klinkt goed, Ellen. Fantastisch om mee te maken. Ook leuk dat je op de afdeling fysiotherapie ervaringen uit kunt wisselen.
Veel plezier, enjoy!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!